K plánování a spuštění interních auditu slouží Agenda. Zodpovědná osoba naplánuje audity a spustí se proces Work Flow, který generuje úkoly pro hlavního auditora a jeho oddělení, také upozorňuje na plánované termíny.
Vlastnosti agendy
- Plánování auditů na dlouhou dobu dopředu.
- Jasné stanovení zodpovědnosti za audit (hlavní auditor) a určení okruhu osob, které se na auditu budou podílet.
- Systém sleduje termín spouštění auditu a v stanovenou dobu před začátkem auditu připomene hlavnímu auditoru formou úkolu potřebu připravit audit.
- Organizované spuštění auditu a řízený průběh auditu umožní formou úkolů provést plánovaný audit.
- Úkoly jsou odeslány také formou upozornění přes email a je možné je zpracovat za pomoci klienta MS Office Outlook.
- Všechny zápisy z porad a dokumenty jsou pohromadě a k dispozici všem osobám participujícím na auditu.
- Každá změna dokumentu je zaznamenána.
Workflow agendy Audity
Po přípravě dokumentu auditu je hlavní auditor vyzván formou úkolu k spuštění auditu. Hlavní auditor má možnost pro zvolené osoby plánovat úkoly, jejichž plněním se postupně dokument auditu doplňuje.
Proces zaznamenává informace z porad formou zápisů. Po ukončení auditu se začne vytvářet akční plán, ve kterém zodpovědné osoby zaznamenávají potřebné kroky vyplývající z auditu. Audit i akční plán řídí hlavní auditor za pomocí úkolů, jednoduchým potvrzením a přesunem kompetencí na podřízené osoby. Dokumenty které takto vznikají jsou verzované ( je zachována historie dokumentu, každá změna je uložená jako nová verze).
Výsledkem procesu zpracování auditu jsou dokumenty uložené v strukturované podobě:
- dokument Auditu,
- dokument Akčního plánu,
- přiložených dokumentů jako jsou například zápisy z porad, přílohy a další dokumenty.
Ukázky z agendy
Vytvoření audit plánu. Zadávají se termíny auditu, hlavní auditor a team auditorů, který budou na auditu spolupracovat.
Přehled úkolů spojených s plánem auditu.
Editační obrazovka přípravy auditu. Je možné přiradit dokument k auditu, nebo zápis z porady. Hlavní auditor může vytvořit úkol pro osoby, které participují na auditu.
Editační obrazovka pro spuštění auditu. Hlavní auditor může stále přiřazovat dokumenty z porad. Na konci obrazovky vidí, kdo ze zúčastněných potvrdil účast na auditu a může audit odstartovat.
Editační obrazovka pro zpracování úkolu při připomínkování auditu. Je možné přiřazovat dokumenty, editovat audit dokument a tím potvrdit zpracování úkolu, nebo úkol zamítnout.
Editační obrazovka pro připomínkování akčního plánu po auditu. Hlavní auditor může stále přiřazovat dokumenty z porad, nebo přidělovat úkoly kompetentním osobám.
Výsledkem procesu zpracování auditu jsou uložené dokumenty strukturované podobě.